Poradnik Odchudzania - Część 1

Zdrowy styl życia
Zdrowy styl życia, źródło: www.pinterest.com

Dlaczego chcesz schudnąć? Czy tylko po to by mieć szczupłą sylwetkę? Większość ludzi przed próbą odchudzania powinno zadać sobie właśnie to pytanie. Zobacz, jaki są najczęstsze odpowiedzi:

  • Aby podnieść własną samoocenę;
  • Aby poprawić relacje ze znajomymi;
  • Aby znaleźć atrakcyjnego partnera;
  • Aby przestać się wstydzić wyjścia na basen lub plażę;
  • Aby zyskać zdrowie, energię witalną.

I to właśnie takie sformułowanie swojego celu powoduje, że na początku naszej drogi dostajemy mocnego kopniaka motywacyjnego i nabieramy siły do działania.

Krok 1. Musimy jasno sformułować nasz cel odnośnie utraconych kilogramów np. schudnę 10 kg.

Krok 2. Cel musi być umiejscowiony w czasie, czyli schudnę 10kg do dnia 1 czerwca 2014.

Krok 3. Następnie musimy określić jakie działania będziemy podejmować, aby zrealizować nasz cel. Czy będzie to tylko dieta, a może dodatkowo ćwiczenia fizyczne, czy wesprzemy działania rozwijaniem pewności siebie i budowaniem zdrowych nawyków żywieniowych, albo zrealizujemy cel poprzez wprowadzenie zdrowego stylu życia na zawsze? Doskonale wiemy, że bycie na diecie to jest "coś na określony czas". Ale co potem? Znów zaczynamy tyć i po raz kolejny się odchudzamy. Czy nie lepiej wdrożyć zmiany już na zawsze i cieszyć się świetną sylwetką , zdrowiem i wysokim poczuciem własnej wartości przez całe życie?

Moja historia

11 lat temu również nie byłem zadowolony ze swojego wyglądu, a moje poczucie wartości nie było najwyższe. Ale z biegiem czasu przestawiłem się na regularne ćwiczenia i racjonalne odżywianie poprzez wprowadzanie zdrowych nawyków. Moja wiara w siebie i w skuteczność moich działań zaczęła wzrastać! Pamiętajcie, że ciało idzie w parze z duszą przez życie - jedno nie może być piękne i spełnione bez drugiego. Praca nad własnym ciałem to świetny wstęp do zmiany osobistej i metamorfozy naszego wnętrza. Gdy nasze ciało pięknieje, wtedy wzrasta nasza samoocena, motywacja i siła życiowa - wzbijamy się na wyżyny. Oczy błyszczą, a nasze otoczenie dostrzega te pozytywne zmiany, co dodatkowo podnosi nasze poczucie wartości.

Podsumowanie

Reasumując, na początku swojej drogi musisz wykonać dwie rzeczy:

1. Napisz powody dlaczego chcesz zmienić swoja sylwetkę.

2. Sformułuj swój cel

Przykładowa deklaracja:

Ja Beata Kowalska schudnę 10kg do dnia 1 czerwca 2014. Cel swój osiągnę poprzez wprowadzenie zdrowego trybu życia, ćwiczeń fizycznych oraz racjonalnego żywienia. Wierzę z całego serca, że osiągnę swój cel.

Te dwa oświadczenia miej spisane na kartce, którą będziesz mieć przy sobie zawsze, aby móc je odczytać za każdym razem, gdy przyjdzie chwila słabości. A chwil takich będzie wiele! Wiara w sukces i swoją osobę pozwoli ci wytrwać.

Autor: Radosław Podruczny

www.Radoslawpodruczny.pl

www.wymarzonasylwetka.pl

Tagi: