Zasady zdrowego żywienia - zmieńmy nawyki żywieniowe na lepsze!

Komunikat o błędzie

Notice: Undefined property: stdClass::$comment_count w comment_node_page_additions() (linia 728 z /home/wcrs/domains/wcrs.pro-linuxpl.com/public_html/drupal/drupal_7/modules/comment/comment.module).

O tym, jak ważne w dzisiejszych czasach jest racjonalne odżywianie mówi się bardzo często. To, co jemy ma wpływ na kondycję naszego organizmu. Nawet w potocznym powiedzeniu “jesteś tym, co jesz” jest mnóstwo prawdy. To, jak wyglądamy i jakie mamy samopoczucie zależy od naszej codziennej diety. Co zatem jeść, aby cieszyć się zdrowiem przez długie lata?

Dziś przypominamy kilka zasad zdrowego żywienia, które warto wcielić w życie swoje i najbliższych:

  1. Spożywaj posiłki regularnie (4-5 posiłków co 3-4 godziny), w przypadku dzieci (5-7 posiłków, co 1,5-3 godziny)
  2. Spożywaj 7-8 porcji warzyw i owoców dziennie (porcja ok. 100 g), tak by była to co najmniej połowa tego, co jesz. Pamiętaj o proporcjach: ¾ warzywa i ¼ owoce.
  3. Spożywaj produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  4. Dzieci do 6-8 r.ż. powinny spożywać co najmniej 2 duże szklanki mleka codziennie. Można je zastąpić jogurtem, kefirem i częściowo serem.
  5. Ograniczaj spożycie mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 1-2 porcji / tydzień). Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.
  6. Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi.
  7. Unikaj spożycia cukru i słodyczy. Zastępuj je owocami, warzywami i orzechami.
  8. Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół - mają cenne składniki mineralne wspomagające trawienie i poprawiają smak.
  9. Pamiętaj o piciu wody, co najmniej 1,5 l dziennie. możesz korzystać z zasady 8x8 (8 szklanek po ok. 200 ml) lub 1 ml na 1 spożytą kalorię (czyli ok. 2,5 l).
  10. Nie spożywaj alkoholu.

Do dzieła! Zmieniajmy swoje nawyki żywieniowe na lepsze!

Tagi: