Zdrowy samouczek

Subscribe to Zdrowy samouczek

I wiesz, co jesz

Wszystkie środki spożywcze objęte są obowiązkiem znakowania. Przed zakupem należy zapoznać się z informacjami umieszczonymi na etykiecie dotyczącymi składników, terminu przydatności do spożycia, warunków przechowywania i sposobu przygotowania produktu.

Co kryją w sobie grzyby?

Wartość odżywcza grzybów jest niska, a najczęściej stosowane metody ich obróbki (smażenie, gotowanie, marynowanie) obniżają niewielkie i tak ilości witamin i minerałów. Pomimo tego, amatorów grzybów nie brakuje. Cenimy je ze względu na walory aromatyczne i smakowe. Zanim wybierzemy się na grzybobranie warto zastanowić się, które z nich rzeczywiście nadają się do spożycia. Niektóre z grzybów kryją bowiem w sobie niejedną tajemniczą substancję.

Zdrowy letni napój!

Lato to czas, kiedy szczególnie trzeba zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Wspaniałym rozwiązaniem są bogate w witaminy i orzeźwiające zarazem koktajle i soki. Uczestnicy programu Miasto w Formie wzięli udział w konkursie na najciekawszy przepis na zdrowy letni napój. Jak na zdrowe pomysły przystało, najczęściej proponowano wszelkiego rodzaju napoje na bazie wody niegazowanej z dodatkami.

Uwolnij toksyny!

Nasze organizmy każdego dnia narażone są na działanie związków toksycznych pochodzących z żywności, powietrza, wody. Gromadzą się one w tkance tłuszczowej. Organizm sam walczy z niewielką dawką tych trujących substancji usuwając je w swoim własnym tempie czy to przez układ pokarmowy, układ moczowy, skórę czy płuca. Ważną rolę odgrywają wątroba, nerki, trzustka i jelita dlatego warto o nie odpowiednio zadbać, aby wspomóc ich pracę, a nieodpowiednia dieta i zbyt duża ilość toksycznych substancji upośledzają ich działanie.

Dieta śródziemnomorska

Każdy kraj ma swoje własne tradycje żywieniowe. Wynika to z odmiennej kultury, specyfiki danego państwa, a także osobistych przyzwyczajeń mieszkańców. Jak duże znaczenie ma odżywiania na zdrowie można zaobserwować na przykładzie populacji z rejonu Morza Śródziemnego.

Gotowanie na parze

Jest to bardzo zdrowy sposób przyrządzania żywności, dzięki któremu nie traci ona wielu cennych składników. Produkty przygotowywane na parze zachowują witaminy i składniki mineralne, które w większym stopniu ulegają wypłukiwaniu podczas np. tradycyjnego gotowania. Dostarczamy w ten sposób naszemu organizmowi więcej składników odżywczych i witamin.<--break->

Strony