Jak dobrze czuć się we własnej skórze?

W dzisiejszych czasach uroda stanowi istotny aspekt życia niemal dla każdej kobiety, jak również dla wielu mężczyzn. To, w jakim stanie są nasze włosy, skóra i paznokcie, a także nasze ciało, silnie oddziałuje nie tylko na nas samych, ale również na nasze otoczenie.

Zdrowe i lśniące włosy, zadbane i mocne paznokcie, promienna skóra każdego dnia, a do tego jędrne i umięśnione ciało - tak właśnie chcemy wyglądać na co dzień! Zobacz, jak dbać i pielęgnować swoje ciało wraz z jego przydatkami, aby czuć się świetnie we własnej skórze!

Należy pamiętać o kilku głównych czynnikach, które mają ogromny wpływ na nasz ogólny wygląd. Zawiera się tutaj przede wszystkim styl życia, w tym: nasze codzienne przyzwyczajenia i zachowania zdrowotne, a także sposób radzenia sobie ze stresem czy też stopień naszej aktywności fizycznej. To wszystko determinuje nasze samopoczucie, wpływa na funkcjonowanie, a w konsekwencji na zdrowy wygląd.

W trosce o nasze ciało, należy zwrócić uwagę na wszystkie aspekty prozdrowotnie oddziałowujące na nasz wygląd, należą do nich m.in.: ogólna pielęgnacja kosmetyczna związana z zabiegami i stosowaniem kosmetyków, zbilansowana dieta połączona z codzienną aktywnością fizyczną, jak również umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach stresowych.

Jak żyć zdrowo na co dzień aby czuć się dobrze we własnej skórze ?

 

  • Przede wszystkim wysypiaj się, ponieważ sen stanowi naturalną regenerację dla całego ciała ładując akumulatory na kolejny aktywny dzień. Osoba dorosła potrzebuje 7-8h snu na dobę.

  • Zwracaj uwagę na to, jak się odżywiasz. Pamiętaj, aby spożywać od 4 do 5 niewielkich porcji posiłków dziennie, składających się z warzyw, białka i pełnowartościowych złożonych węglowodanów.

  • Spożywaj więcej błonnika, który zawarty jest głównie w świeżych owocach i warzywach oraz w pieczywie, kaszach i makaronach z pełnego przemiału. Produkty pełnoziarniste zawierają spore ilości witamin z grupy B, które dbają o kondycję naszej skóry, włosów i paznokci.

  • Nigdy nie wychodź z domu bez śniadania! Stanowi ono najważniejszy posiłek w ciągu doby i daje energię na cały aktywny dzień. Śniadanie powinno zawierać: owoce, nabiał, pełnowartościowe węglowodany i warzywa. Proponujemy np. jajecznicę z grzankami z chlebem razowym i świeżymi pomidorami z bazylią, czy też musli z jogurtem i owocami.

  • Unikaj tłuszczy zwierzęcych i smażenia mięs, potrawy staraj się częściej grillować, piec i smażyć na małej ilości tłuszczu, używając szczególnie tłuszczów nienasyconych, np. oleju rzepakowego.

  • Jedz więcej tłustych ryb morskich, tj.: makrela oraz łosoś, ponieważ zawierają głównie kwasy omega 3 i 6, mające dobroczynny wpływ na naszą cerę włosy i paznokcie, a także obniżają poziom złego cholesterolu.

  • Unikaj podjadania pomiędzy posiłkami, chyba że są to owoce, warzywa czy też orzechy i suszone owoce, które zawierają mnóstwo składników mineralnych, m.in.: wapń, magnez, potas i żelazo, które wpływają dobroczynnie na kondycję włosów, skóry i paznokci.

  • Ogranicz spożywanie słodyczy i cukru, które wpływają niekorzystnie na metabolizm , a ich nadmiar odkłada się w postaci tłuszczu.

  • Pamiętaj o wypiciu dziennie minimum 1,5 litra wody mineralnej, szczególnie z obniżoną zawartością sodu i zwiększoną ilością magnezu i potasu. Woda stanowi jeden z głównych substytutów diety w sole mineralne.

  • Dbaj o codzienną aktywność fizyczną, znajdź formę ruchu która sprawi Ci najwięcej przyjemności. Proponujemy m.in.: jogging, rower, basen lub długi spacer.

  • Unikaj nadmiernej ekspozycji na promieniowanie UVA i UVB, które powoduje przede wszystkim zwiotczenie włókien kolagenowych skóry, czyli wpływa na efekt fotostarzenia się skóry, co z kolej może spowodować rozwój niebezpiecznych nowotworów skóry, w tym czerniaka skóry. Stosuj zatem filtry ochronne z wysokim faktorem, szczególnie latem podczas wyjazdów wakacyjnych oraz unikaj opalania się w godzinach największego narażenia słonecznego – szczególnie między godz. 11 a 15.

  • Dbając o swoją cerę zwróć uwagę na to jaki jest jej typ, ponieważ każdy typ cery wymaga indywidualnej pielęgnacji i troski każdego dnia. Wyróżniamy skórę normalną, suchą, tłustą i mieszaną. Każda z powyższych cer może wykazywać cechy skóry wrażliwej lub skłonnej do pękania naczynek, czyli cery naczyniowej.

    Bez względu na to jaki typ cery posiadasz, rano i wieczorem stosuj zabiegi oczyszczające skórę – używaj pianek, płynów micelarnych i żeli myjących, następnie należy nałożyć odpowiedni krem pielęgnacyjny dla danego typu cery w zależności od pory roku.

Pamiętajmy, że nasze ciało stanowi jedną całość, dlatego stosując się do ogólnych zasad pielęgnacji, tym samym oddziałowujemy na wszystkie jego poszczególne części.

Warto zatem włożyć trochę wysiłku we własne zdrowie, po to by czuć się świetnie we własnej skórze!

 

Autor: Marta Słota

Zdjęcie: www.flickr.com 

Tagi: