POKOCHAJ SPINNING!

Brakuje Ci pomysłu na aktywne spędzanie wolnego czasu? Wskocz na rower! Nuda? Niemożliwe! Poznaj nową alternatywę dla zwykłego treningu na rowerze – wypróbuj spinning. Stanowi on dość nietypową formę zajęć fitness, które odbywają się w zamkniętej sali treningowej pod okiem profesjonalnych instruktorów. Zajęcia prowadzone są w mało licznych grupach.

Tak forma zajęć motywuje oraz skłania do podejmowania wyzwań, dzięki czemu pracujemy w sposób bardziej efektywny.  Zajęcia prowadzone są na specjalnie dostosowanych rowerach stacjonarnych. Rytmicznej jeździe na rowerze towarzyszy muzyka dostosowana do trasy, tempa jazdy, obciążenia i aktualnie przyjmowanej pozycji.  Zajęcia rozpoczynają się rozgrzewką, kolejnym etapem jest trening właściwy, a na zakończenie instruktor serwuje nam stretching, czyli zestaw ćwiczeń rozciągających mięśnie, które pracowały podczas jazdy (głównie: uda, łydki, pośladki, mięśnie pleców oraz karku). Spinning to znakomite połączenie intensywności i bezpieczeństwa ćwiczeń. Stanowi znakomitą formę aktywności fizycznej dla osób, którym trudność sprawia zapamiętywanie układów choreograficznych.  

Spinning to nie tylko trening ciała, ale swego rodzaju filozofia treningu pozwalająca zaczerpnąć radość płynącą z osiągnięcia harmonii ciała i ducha.

Jaki korzyści płyną z regularnych treningów?

  • Poprawa kondycji, wytrzymałości organizmu oraz jego wydolności,
  • Redukcja tkanki tłuszczowej, w efekcie także utrata zbędnych kilogramów,
  • Ujędrnienie ciała,
  • Wyrzeźbienie dolnych partii ciała – łydek, ud, pośladków.
  • Jednorazowe spalanie nawet 1000 kcal.

Nabierasz obaw, że sobie nie poradzisz? Błąd!

Instruktor pomoże Ci odpowiednio ustawić rower oraz przyjąć prawidłową postawę.

Na pierwszych zajęciach wspólnie ustawicie główne parametry roweru (m.in.: siodełko na wysokości bioder, wysokość kierownicy, odległość kierownicy od siodełka) oraz zostaniesz zapoznany z funkcjami sprzętu. Jest to istotne, aby uniknąć niepotrzebnych kontuzji.

Warto zaopatrzyć się również w specjalny strój. Kolarki dzięki wkładkom ochronnym zapobiegają otarciom delikatnego naskórka, natomiast rękawiczki hamują ślizganie się rąk i wchłaniają nasz pot. Podczas treningu bardzo ważne jest systematyczne uzupełnianie płynów, zatem przyda się poręczny bidon.

Poprzez systematyczny trening, oprócz utraty sporej ilości kalorii, rozładowujemy napięcie i dostarczy pożądanych przez wszystkich endorfin.

Nie trzeba być miłośnikiem jazdy na rowerze, aby zostać fanem spinningu.

zdjęcie: www.flickr.com

Autor: Dominika Królikowska