Woda na zdrowie!

Butelka wody jest dziś modna i wskazana osobom dbającym o zdrowie, urodę i sylwetkę. To wiedzą wszyscy. Pozostaje pytanie - jaką wybrać: gazowaną czy niegazowaną?

Przede wszystkim należy pamiętać, że wody gazowane są równie korzystne dla zdrowia, jak i te bez dwutlenku węgla. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i gustów.

Woda nasycona dwutlenkiem węgla przyspiesza trawienie, ponieważ pobudza on żołądek do wydzielania soku. Wody wodorowęglanowe posiadają również własności oczyszczające, rozluźniają i rozpuszczają śluz w przewodzie pokarmowym, mechanicznie usuwają ze światła jelit bakterie i ich toksyny oraz zalegające resztki pokarmowe. Bardzo skutecznie gaszą pragnienie i sprawiają, że organizm lepiej przyswaja wszelkie rozpuszczone w nich substancje. Drażni również kubki smakowe w jamie ustnej, powodując uczucie orzeźwienia i lepszego samopoczucia. Często słyszy się, że woda niegazowana ma mdły smak, a gazowana smakuje lepiej i przyjemnie orzeźwia.

Oczywiście wodę gazowaną należy pić małymi łykami, aby nie dostarczyć jednorazowo zbyt dużej ilości CO2 do organizmu. Z kolei wodę niegazowana powinny wybrać osoby z nadkwasotą i ze skłonnościami do wzdęć. Należy również unikać wody gazowanej przy zaburzeniach trawienia, przy chorobie gardła i strun głosowych.

Z punktu widzenia zdrowotnego woda gazowana jest wskazana szczególnie w schorzeniach dróg moczowych, bowiem poza efektem moczopędnym, zawarły dwutlenek węgla (tzw. bąbelki) poprawia ukrwienie miąższu nerkowego i sprzyja wypłukiwaniu bakterii oraz drobnych złogów. I takie też pozytywne działanie dla zdrowia mają wzgardzone przez niektórych bąbelki w wodzie. Wystarczy by było ich w litrze około 1000 mg i spełnią swoją pozytywną rolę. Polecam wszystkie rodzaje wód, i te gazowane, delikatnie nasycone naturalnym CO2 oraz wody niegazowane.

Czy istnieje stała, niezawodna recepta na stosowanie wody mineralnej?

Racjonalna gospodarka wodna tj. dzienne zapotrzebowanie człowieka na płyny, zależy od wielu czynników takich jak temperatura, aktywność fizyczna, wiek, wydolność układu krążenia i nerek oraz czynnika czasowego. Średnio powinniśmy wypijać ok. 1,5-2.0 l wody mineralnej dziennie.

Jednakże jak zwykle we wszystkim wskazana jest równowaga, złoty środek. Kanonem dobrej i zdrowej diety jest zachowanie bilansu wodno-elektrolitowego, zatem nie możemy dopuścić do przewodnienia lub odwodnienia.

Przykładem dobrej wody mineralnej jest Saropolanka, która z myślą o wszystkich uczestnikach "Miasta w Formie" przygotowała specjalną ofertę. Teraz możesz kupić Staropolankę z bezpłatną dostawą do domu we Wrocławiu. Kliknij na link by dowiedzieć się więcej!

 

 

 

 

 

 

Tagi: